| Selamat Tahun Baru 1435H & 2014M Semoga Hari Yang Mendatang Ini Akan Mendekatkan Kita Kepada Tuhan Sekelian Alam ..

Friday, June 3, 2011

Padah Disentuh Elektrik ..

Photobucket

Salah satu pekerjaan yang paling berisiko tinggi adalah pencuri kabel elektrik jika tersilap langkah MAUT menanti angpa tanpa apa² perlindungan dari pihak kerajaan ataupun TNB walaupun berpengalaman dan berkelayakan tinggi ..


Mangsa terbaru 02 Jun 2011 di Taman Ria , Sungai Petani , Kedah pemuda berusia 20'an maut disiling rumah tinggal ketika mencuri kabel eletrik / wayer dirumah tersebut ..  Sumber

Di hari yang sama di Maran , Pahang pula seorang pemuda berusia 24 tahun yang juga Penagih Dadah nyaris maut terkena renjatan elektrik 11,000 watt ketika mencuri kabel milik TNB di tapak sebuah kilang yang kini dirawat di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas), Temerloh. . Sumber

Photobucket

juga sebelum ini terdapat banyak lagi kejadian mencuri kabel ini dan maut padahnya serta mengakibatkan kerugian yang banyak kepada pihak TNB di seluruh negara dan pelanggan² TNB . termasuk aku juga kalau blackout tu rugi berjuta-juta henggit .. satu post pon tak bleh nak buat ..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

apa takda kerja lain lagi ka yang boleh mendatangkan pendapatan selain daripada mencuri benda ni yang boleh mengakibatkan angpa mati dijalan yang aib dan tidak di redai Allah SWT ..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...