| Selamat Tahun Baru 1435H & 2014M Semoga Hari Yang Mendatang Ini Akan Mendekatkan Kita Kepada Tuhan Sekelian Alam ..

Monday, July 25, 2011

Selamat Hari Lahir Haikal ..

Photobucket

Selamat Hari Lahir pada Muhammad Haikal Bin Yop yang ke 6 .. dah 6 tahun ka? ..


atau lebih senang dipanggei haikal .. yang tinggal di Klian Intan , Gerik , Perak terpaksa aku drive ke sini sebab nak hantar kek dia .. 2 jam tu drive dari kedah ..tapi boleh juga ziarah adik beradik kat sini ..

Photobucket

Satu satunya anak pasangan pakteh & makteh dia ( adik ipaq & biraih yang kami panggei pakteh makteh ).. hero yang tak bleh nak kata apa .. pasti ada jawapan dari dia bila bersembang


Photobucket

Pemandangan dari rumah haikal di tepi gunung Klian Intan yang bersebelahan dengan tapak perlombongan bijih timah terbesar dari syarikat Rahman Hidraulic ( RH ) , menurut pakteh yop pendapatan RH ni sebulan mencecah RM 20 J.. biar betul ya .. tapi tak hairan la sebab semua pekerja RH diberi tinggal di kuarters percuma dengan bekalan ayaq ( air ) semulajadi  & api ( lektrik ) juga percuma  dan tidak lama lagi didalam kawasan kuarters akan ada WiFi percuma ... perghh kalau macam ni semua tanggung laa .. purata pendapatan pekerja / buruh di RH sekitar RM 1,500 - RM 2,000 .. perghh kira bersih dah ni .. gaji dua ribu untuk makan di kawasan kampung ..

Keadaan persekitaran yang dikelilingi gunung / bukit yang tinggi , suhu udara disini tidak begitu panas walaupun sinaran matahari agak terik ..

2 comments:

MaMa AiNi said...

`hepi birthday muhammad Haikal bin Yop`..semuga jadi anak yang solih...amin..

Ringgo said...

timakasih .. semoga menjadi anak yg soleh dan yang berbakti kepada orang tua , agama dan negara .. InsyaAllah ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...