| Selamat Tahun Baru 1435H & 2014M Semoga Hari Yang Mendatang Ini Akan Mendekatkan Kita Kepada Tuhan Sekelian Alam ..

Wednesday, June 1, 2011

Halal Sikit @ Halal Banyak @ Tak Halal @ Halal Ke ?

Halal Logo


Adakah secara kebetulan atau memang dirancang oleh pihak tertentu yang inginkan benda haram ini berada didalam tubuh badan umat Islam tanpa disedari selain daripada yang telah diambil secara sedar dan waras ..

Malaysia dilaung-laungkan adalah negara Islam dimata dunia dengan majoriti penduduk adalah melayu yang beragama Islam tetapi terlalu banyak rahsia yang bertentangan dengan umat Islam di Malaysia  . yang dapat dikesan terbaru adalah DNA Khinzir @ BABI dalam makanan yang dipasarkan secara umum kepada umat Islam .




Photobucket

Photobucket
Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia Bil.14/2011 yang diadakan pada 12 Mei 2011 telah memutuskan permohonan Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 ) adalah tidak berjaya berikutan penemuan Deoxyribonucleic Acid (DNA) BABI dalam bahan ramuan Whole Egg Powder dan Whole Milk Powder yang digunakan syarikat tersebut.


Photobucket

29 Mei 2011 , PADANG SERAI: Umat Islam di negara ini diingatkan supaya tidak meminum sejenis bir yang didakwa halal oleh syarikat pengedarnya kerana didapati mengandungi alkohol melebihi had yang dibenarkan syarak.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata dakwaan syarikat itu bahawa kandungan alkohol cuma 0.01 peratus adalah tidak benar selepas ujian makmal mendapati kandungannya sebanyak 0.5 peratus. Katanya Jabatan Kemajuan Islam (Jakim) bersama Majlis-Majlis Agama Islam Negeri akan bertindak menyekat penjualan minuman itu kepada umat Islam. Baca lagi di..



Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Kepada bahan² untuk membuat pakaian , kasut & aksesori dari kulit BABI ..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

2 comments:

mama aini said...

amat memalukan ..sebuah negara islam tapi,banyak kandungan makanannya diragui halalnya!!!..siapa yg kita nak salahkan ?..kurang kawalan ketat olih pihak2 yg berkaitan antara puncanya...sampai bila nak biarkan perkara ini...

Ringgo said...

tul tu mama aini .. kebanyakan kita pulak ramai yg tak kesah makan kat mana .. halal ke @ tak halal .. janji makan .. berapa kerat je yang nak pilih tempat yang BETUL² halal ..
setakat stiker halal .. kat kedai bukan Islam pun banyak yg tampal .. food court byk ada stiker tu tapi yg jual tu bukan Islam pon ..
abis kita nak wat camna ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...