| Selamat Tahun Baru 1435H & 2014M Semoga Hari Yang Mendatang Ini Akan Mendekatkan Kita Kepada Tuhan Sekelian Alam ..

Tuesday, June 7, 2011

Kalau Berpacaran ..

Photobucket


Kalau Berpacaran- Ana Rafalli fet Suhaimi Meor Hassan

Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang
Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang



Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya

Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah

sambil baca tu angpa bleh aaa nyanyi gak cam depa buat tu ..
satu ingatan santai untuk teman² , rakan² , adik abang kakak .. yang sedang melayari alam percintaan tanpa batasan ni .. ye la bila dah suka tu tak ingat dunia la ..sebab aku pon muda juga .. penah becinta juga ..
bila orang marah habaq tak buleh macam tu .. naik muto/keta kuhulu kehiliaq , usung pree anak dara orang .. bila kita tegoq .. depa kata apa aku kesah ..
  • takan pegang tangan pun tak buleh .. 
  • ini marka aku , aku punya suka aa ..
  • ala ringan² ja .. rileks aaa
  • kami tau aa halal haram ..!!!
  • kami bukan buat benda haram pon !!!
  • kami bukan make love b4 marriage pon!! 
  • angpa tanggung makan minum kami ka , tu tak buleh ni tak buleh !!!??
  • mak bapak kami tak pernah marah pon !!! ang pulak ..
  • apa ang ingat ang ada janggut ciput tu ang rasa alim sangat ka ..
  • aku umoq 13 takdak dara dah .. tak kesah pon ..
 macam² jawapan ada .. tapi bila perot dah boncit dah kena tinggalkan abang tu.. bak kata pepatah melayu " abih manih sepah dibuang .."  " dah terantuk baru tengadah " barulah depa sebut pulak .. sesal dahulu pendapatan , sesal kemudian tak dak gunanya .. "  tapi yang tak pernah nyesal tu kira hebat juga noo ..

Jadi la pulak buang bayi kut tingkap , beranak² ja terus hawin kut tingkat ja .. sambil naik muto ja hawin masuk tong sampah .. depa buat macam bayi anugerah Allah SWT tu sampah ja ..

Apa yang patut kita buat  , pada sapa kita nak mengadu , nak biaqkan ja ka ..
salah sapa ni .. salah kita  , salah mak bapak , salah kerajaan ..????

    2 comments:

    MaMa AiNi said...

    lagu yang menghiburkan n mengandungi nasihat !!! tapi..bukannya dia org dengar pun nasihat ni..ibubapa terlebih sibuk kot ringgo sampai tiada masa utk memantau pergerakan ank2 mereka?..he2x..sbb tu kejadian buang anak semakin kerap..

    Ringgo said...

    Tul tu MaMa A .. zaman sekarang ni anak² muda ramai yg berpelajaran tinggi .. berfikiran terlampau terbuka .. terlalu berani .. menuju negara maju tapi umat semakin parah .. walaupun nama dan keturunan tu Islam dok di negara Islam tapi akidah dan akhlak ramai yang terpesong .. semoga Allah SWT menjauhkan perkara mcm ni dari keluarga dan keturunan kita ..

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...